Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016

Σέρρες η Πόλη της Μάθησης για UNESCO

Learning cities in Greece: Serres joins the UNESCO Global Network of Learning Cities
Serres is the second city in Greece that has joined the UNESCO Global Network of Learning Cities. Serres has followed the Greek city of Larissa in joining the Network.
Serres has enjoyed a rich history since its foundation long before the Trojan War. Despite the financial crisis of the last decade, Serres remains a commercial trading centre for tobacco and agricultural products. Like other learning cities in Greece, economic stagnation and increasing unemployment are key challenges Serres has to address.

Enabling citizens to reach their full potential through lifelong learning

The municipality of Serres views lifelong learning as an essential means of revitalizing the city’s economy. Through the implementation of the Beijing Declaration on Building Learning Cities and the Key Features of Learning Cities, Serres firmly believes in the creation and development of a learning city as a way to tackle challenges and further its development.
Serres relies greatly on the involvement of stakeholders in building a learning city. Local education institutions, unions and clubs have been involved in identifying citizens’ needs and developing services that best suit the various target groups. With joint efforts from all sectors, the city plans to provide lifelong learning opportunities to its citizens, especially young professionals aged between 35 and 45, and to equip them with the knowledge and skills they need to adjust to the new socio-economic reality.
By joining the UNESCO Global Network of Learning Cities, Serres aims to build links with other cities in the Network and to share expertise, particularly with regard to the major building blocks of learning cities. Serres hopes that being a member of the Network will enable it to improve its lifelong learning policies and regulations, to foster innovation and to create a knowledge-based society. In welcoming Serres to the Network, the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL), the Network’s secretariat, commends Serres for its ongoing initiatives in building a learning city.
- See more at: http://www.uil.unesco.org/lifelong-learning/project/learning-cities-greece-serres-joins-unesco-global-network-learning-cities#sthash.RhZvc5gn.dpuf

http://www.uil.unesco.org/lifelong-learning/project/learning-cities-greece-serres-joins-unesco-global-network-learning-cities

Η Πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο το Δεκέμβριο του 2014


Σέρρες. Η *Πόλη του Κώδικα*

Πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στο Μεξικό με θέμα  «Second international conference on learning cities» το 2o διεθνές συνέδριο των πόλεων που μαθαίνουν*που πραγματοποησε η UNESCO και η πόλη του Μεξικού.
Η ένταξη μιας πόλης σ αυτό το δίκτυο πόλεων και δη της πόλης των Σερρών μας δίνει την δυνατότητα οι φορείς της όπως, ΑΠΘ-Πανεπιστήμιο, Τ.Ε.Ι , Β/Θμια και Α/Θμια να έχει άμεση συνεργασία με τους αντίστοιχους ενταγμένους Δήμους  ανά τον κόσμο στα προγράμματα ERASMOUS+ όπως και συνεργασιών έξω από την Ευρωπαϊκή ΄Ένωση
Σέρρες η *Πόλη που Μαθαίνει*
Η συμμετοχή της πόλης μας  θα συμβάλει στην ανάπτυξη μιας «έξυπνης πόλης», μιας πόλης «που μαθαίνει». Έχοντας το τμήμα πληροφορικής του ΤΕΙ Σερρών, μας δίνει την δυνατότητα να προχωρήσουμε κατά τα πρότυπα της Ευρώπης

Τι σημαίνουν όλα αυτά για μας;
Μέχρι τώρα, για τους περισσότερους από εμάς, όλα αυτά ακούγονται θεωρητικά. Τα νοήματα αυτά, για να πάρουν σάρκα και οστά, θα πρέπει να τα δούμε στα πλαίσια ενός πρακτικού παραδείγματος.

Φανταστείτε ότι μέσω μιας ιστοσελίδας ή μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone σας μπορείτε να παρακολουθήσετε τα παρακάτω στοιχεία της πόλης σας σε πραγματικό χρόνο:
·                     Πού βρίσκεται τώρα και ποια είναι η εκτιμώμενη ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείο στην στάση δίπλα στο σπίτι σας
·                     Πόσες θέσεις παρκινγκ είναι ελεύθερες σε κάθε ελεγχόμενο χώρο στάθμευσης της πόλης ή ακόμα και στους δρόμους όπου επιτρέπεται το παρκινγκ
·                     Η πραγματική τοποθεσία των κάδων σκουπιδιών και το πόσο γεμάτος είναι καθένας
·                     Στοιχεία περιβάλλοντος όπως θερμοκρασία, υγρασία, επίπεδα ρύπανσης του αέρα, επίπεδα φωτεινότητας, ηχορύπανση και κινητικότητας οχημάτων με στοιχεία τοποθετημένα σε ιστορικούς χάρτες αλλά και σε χάρτες πραγματικού χρόνου
·                     Ανίχνευση αριθμού συσκευών κινητής τηλεφωνίας ή wi-fi συσκευών σε πλατείες και χώρους συγκέντρωσης
Αυτά τα δεδομένα αν παρουσιάζονται σε πραγματικό χρόνο και με κατάλληλο τρόπο μπορούν να προσφέρουν, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
·                     επιτρέπουν στον απλό πολίτη να κάνει την ζωή του πιο εύκολη, να περνάει λιγότερο χρόνο στο δρόμο και στο ψάξιμο χώρων στάθμευσης και περισσότερο χρόνο στους προορισμούς του έτσι μειώνοντας και τον αριθμό μεταφερόμενων ανθρώπων ανά πάσα στιγμή στα δίκτυα μεταφοράς της πόλης
·                     επιτρέπουν στις υπηρεσίες καθαριότητας να μην αδειάζουν άσκοπα κάδους που δεν έχουν γεμίσει έτσι κερδίζοντας αξιόλογα χρηματικά ποσά στα καύσιμα των οχημάτων
·                     επιτρέπουν στην υπηρεσία πρασίνου να υπολογίσει την καταλληλότερη ώρα για το αυτόματο πότισμα των φυτών και να λάβει υπόψη της στα μελλοντικά έργα της την αύξηση της ποσότητας των δένδρων και φυτών σε σημεία όπου υπάρχει σταθερά υψηλότερη θερμοκρασία και υψηλότερο διοξείδιο του άνθρακα
·                     επιτρέπουν στο δήμο να προσαρμόζει την κυκλοφορία των οχημάτων σύμφωνα με την σημερινή και ιστορική ροή οχημάτων και σύμφωνα με περιοχές ευαίσθητες σε ηχορύπανση
·                     επιτρέπουν στον ηλεκτροφωτισμό να γνωρίζει αν δυσλειτουργεί κάποιος φωτισμός σε κάποια σημεία της πόλεις
·                     επιτρέπουν την ενημερωμένη προσαρμογή υποδομών ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την πυκνότητα των wi-fi συσκευών που μετριούνται σε συγκεκριμένες περιοχές

Τα παραπάνω αποτελούν ένα ελάχιστο σύνολο παραδειγμάτων όπου τα ουσιώδη δεδομένα προσφέρουν ευκολία, οικονομία, καλύτερες υπηρεσίες καθώς και καλύτερο και εξυπνότερο σχεδιασμό και όλα αυτά σε ένα σχήμα το οποίο είναι βιώσιμο. 

Εμείς τι θέλουμε ?
 Να δημιουργήσουμε την δυνατότητα μέσα από το δίκτυο πόλεων να γίνουμε η *Σέρρες Πόλη του κώδικα* Ώστε όλα τα προαναφερόμενα να δίνεται η δυνατότητα να τα δημιουργούν οι πολίτες του μέσα από την εκμάθηση του κώδικα . Δείγμα η συμμετοχή του ηλεκτρονικού σχολείου του 3ου Δημοτικού στην *Ώρα του Κώδικα* και στην *Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα*.

Η πρόκληση της UNESCO για δικτύωση των μεγαλύτερων πόλεων μας κάνει να πιστεύουμε, ότι η συνεργασία είναι αυτή που θα μας οδηγήσει στον 21ον αιώνα.
 Κόστος δεν έχει για τον Δήμο μας αντιθέτως τα οφέλη θα είναι πολλαπλάσια.

 Ενδεικτική εικόνα σχολείου μας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου